Aslında bakarsan en kolay para köprüden alınır. Kazma gerekmez çekmece gibi taşı çekersin parayı alırsın. bu genelde kemerlerde olur kışın suyun içinde kalır o yüzden köprü parası yazın alınır. su düşüp kemer meydana çıktımı tabandan bir metre yukarıda bazende 1,5 metre yukarıda iyi bak orada 3 yada 4 murçlu taş olur bu varsa para vardır.
Murçları takip et 4 murç varsa 4 taş ileri atla tam karşısına bak yni kemerin karşı tarafına. orada cillop gibi bi taş olur diğer taşlardan farklıdır taş yapısı daha kalitelidir çoğunlukla kara taştır ama mermer gibi katı durur öyle çürüyecek taş tipi değildir. bunu levye ile oynat çekmece gibi çek elini dirseğine kadar soktunmu parayı alırsın. bu kolaydır.
Birde kemerin köşe yada taban taşı vardır oradaki taşta farklıdır ama bunu çekemezsin öle bi yere yaparlarki o taşı alsan köprü göçecek gibi tam temel taşıdır. onu tavsite etmem o taşı aldınmı köprü hemen gözmese bile 1-2 sene demez gider.
Diğeride köprüye çık etrafına bak. Tepe yada yaşlı ağaç bunların ikiside iyidir. Oralara git isterse uzak olsun. Gittiğinde bak oradan köprüde tam net görünür oralarda iyidir araştır. Ağacın etrafı falan.
Eğer köprüde işaret varsa işarete göre arama yapılır. zaten işaret varsa genelde paranın hangi gözde olduğunu söyler. para zaten köprüden dışta olmaz olurda az. genelde köprü taşlarında olur.
Dedektörler en çok köprü paralarında işe yarar. derinde olmadığından taş arasından sinyal gönder al geçiş kolaydır. biip yeri tespit edersin.
Köprü üzerlerinde genelde o işareti olur. buda para işaretidir. w - m - l - N bunlarda olur hepsi paradır. aklıma gelmeyenlerde var.
Köprüler 3 tip olur çok gözlü tek gözlü birde çift gözlü. çift gözlülerin ortada 1 ayak olur o iyidir. çok gözlülerde para hangi gözde anlayamazsın onlarda işaret olur işarete göre bakacaksın.
Köprü üzerlerinde genelde o işareti olur. buda para işaretidir. w - m - l - N bunlarda olur hepsi paradır. aklıma gelmeyenlerde var.
Köprüler 3 tip olur çok gözlü tek gözlü birde çift gözlü. çift gözlülerin ortada 1 ayak olur o iyidir. çok gözlülerde para hangi gözde anlayamazsın onlarda işaret olur işarete göre bakacaksın.
Taş Kemer Köprüler
Roma İmparatorluğunun çöküşü ile köprü inşaatında bir duraklama görülür. Ancak 13. asırda taş kemer köprü inşası Avrupa yanında Orta Doğu'da ve Çin'de yaygınlaşmıştır. Kemerler, Romalılara nisbetle daha basık inşa edilmiştir. Ancak inşa tarzı daha az itinalı yapılmıştı. Rönesans ile köprü mühendisliğinde sınırlı bir gelişme kaydedilmiş fakat daha çok süsleme tarafı ağır basmıştır. Ancak teorik bir gelişme Andrea Palladio tarafından Leonardo da Vinci'nin gerilme prensibini pratik hale getirmesiyle elde edilmiştir. Bu teknik, kısa ahşap elemanların kafes sistem meydana getirecek şekilde kullanılarak büyük açıklıkların geçilmesini mümkün kılmıştır.
Basınca çalışan kemer sistemlerine ait ilk örnekler, yüksek basınç mukavemetine sahip taş malzeme kullanılarak inşa edilmiştir. Zaman içerisinde ahşap, tuğla, demir, çelik, ön germeli beton gibi malzemeler de kullanılarak çok sayıda ve tipte kemer köprü inşa edilmiştir. Kemer köprüler yüzyıllar boyunca geniş açıklıkları geçebilmek amacıyla kullanılan en yaygın sistem olup, Roma İmparatoru Trajan, Sırp Nehri üzerinde, yaklaşık 1200 m uzunluğunda, çok açıklıklı ahşap Trajan Kemer Köprüsünü inşa ettirmiştir. Köprü 1000 yılı aşkın bir süre, en uzun kemer köprü olma özelliğini korumuş olup, Kuzey İtalya'dan başlayıp Alpleri geçerek Adriyatik kıyılarına ulaşan yol güzergahı (ViaFlamina), bu köprü üzerinden geçmekte idi. Trajan Köprüsü’ne ait enkapsamlı bilgi, Trajan Sütunu üzerindeki tasvirlerde yer almaktadır.
Yukarıda belirtilenlerin ötesinde, Türkiye’de birçoğu günümüzde de kullanılmakta olan pek çok taş köprü vardır. Bu köprülerin korunması, gerekiyorsa güçlendirilmesi ve geleceğe güvenle devredilmesi konusunda kapsamlı çalışmaların yapılması çok yerinde olacaktır