Önemli Define İşaretleri Anlamları, Arşiv Konu

 Define Kayaları ve Taşlarını Tanıyın


Aşağıdaki yazılı taş ve kayaları okuyamayan definecinin işi zordur. definenin üstünde gezer ama bir türlü alamaz.



Vari taş; Kara Taş: Beyaz Taş: Ark Taşı; Oluklu taştır, Yalak taşı: Buna suluk taşıda denir,



Kuyu Taşı; Ayak taşı, binek taşı, oturak taşı, koltuk taşı, çakmak taşı, fırın taşı, dilek taşı, sunak taşı, Kılavuz taşı, yayvan taş.



Tüm bu taşları tanımadan define aramak samanlıkta iğne aramak gibidir.. Doğal görünümlü saplama kayalarda çok önemlidir. sergen kayalıklar ve dikili taşlar, onlarıda inceleyin.



Definecilikte Yıldız İşareti






4 uçlu yıldız tehlike habercisi ve 6 uçlu yıldız ise büyük bir tuzağın habercisi, ayrıca gezegenlerin yönünüde belirlemek için yapilmişta olabilir. En uzun uç tarafını takip ederiz.



yıldız en eski ruhani sembollerden biridir, 5 - 6 - 7 ve 8 köşeli olanları vardır hepsinin anlamı farklı olur bunların en güçlüsü 8 köşeli olanıdır,



mesela 5 köşeli olanlar toprağı, ateşi, havayı ve suyu simgelerken 8 köşeliler güzellik, güven, hakimiyet ve güç, anlamına gelir, kuvvet kudretin sembolüdür. tanrıyı ve koruyucu meleği simgeler.



yıldız işareti anlamları çok farklı olur. hangi döneme ait olduğu önemlidir. 5 köşeli 7 köşeli yıldızlar vardır bazen 5 köşeliler 7 köşeli anlamınada gelebilir. 5 + güneş 6 yapar, + ay 7 yapar. bu durumda 5 köşeli yıldızı 7 köşeli yıldız olarak yorumlayabiliriz. dediğim gibi öncelik yıldızın hangi döneme ve hangi medeniyete ait olduğudur.


Yıldız en önemli tuzak işaretlerinden birisidir. kum tuzağı, kaya tuzağı, döner merdiven bunların hepsi yıldızda bulunabilir.



Geyik ve Karaca işareti ve çözümü




Bu tip işaretlerden geyik, genellikle zirve dağ veya tepelerin başlangıç noktasına yapılmıştır. Yapıldığı kayanın bulunduğu zirveye çıkış istikametinde heryer çok iyi gözlenmelidir. Geyiğin başı,boynuzları veya ayakları yön verebilmektedir.



Karaca: İşaretlerin yapılış esnasında yapan insan, mantık yolunu kullanmıştır. Karaca işareti ise, genellikle geyiklerin zıttında dere veya ırmak kenarlarında yapıldıkları görülmüştür. Karaca ayak izleri yön verici işarettir. Karaca tek başına ise, baktığı istikamette gömü çok yakındır. Farklı renkte ki kayalar,düz kaya bloklarına,dere içlerindeki farklı kayalara bakılmalı ve çevre çok iyi gözlenmelidir. Gömüsü çok basit yerde olup,işçiliği çok kısa sürmektedir.



Geyik : Denilir ki, Artemis; kendisi için bir genç kız kurban edilecekken acımış ve onun yerine bir maral (geyik) koymuş ve genç kızı kurtarmıştır. Sonra kendi rahibesi olmak üzere onu alıp Tauris’e (Kırım) götürmüştür.



Bu efsanenin uzantısı olarak çok sevilen ve toplumda belli bir yeri olan kadın ölülerin ardından onların mezar taşlarına (stel) geyik başı veya karaca resmedilir ki Artemis onu alsın ve kendine yakın kılsın. Geyik resimleri çoğunlukla mezar taşlarındadır.



Arkeolojik açıdan bakıldığında bilimselliği olmasa da definecilerin yaklaşımıyla ve söylemleriyle şöyle bir görüşü ortaya koyabiliriz: Yayılıp dallanmış olan özelliği ile geyiğin boynuzu, antik düşüncede yeraltı sığınağını veya yeraltında bir tünel yapılanmasını (dehliz) ifade eder.



2 Ok işareti ve çözümü nasıl olur



Definecilikte Ok işareti: Yön verir. gidilmesi gereken istikameti gösterir.bulunan ok işareti çok iyi incelenip ayrıntıları gözden kaçırmamak gereklidir.



1-okun kanatları ölçülür.kısa olanı uzun olanından çıkarılıp fark kadar uzun kanadın baktığı yöne doğru adımlanır.

son adımda araştırmalar yapılır.



2-okun sol kanat ölçülür.bir cm bir adım olarak değerlendirilir.açık kanadın bulunduğu yönde araştırma yapılır.



3-okun sağ kanat ölçülür.bir cm bir adım olarak değerlendirilir. açık kanadın bulunduğu yönde araştırma yapılır.



4-okun kanatları eşitse 70 adım geriye doğru gidilir ve ilgili alan içinde araştırma yapılır.



Başka Yorum:Ok işareti ekseriyeten kulanıldığı yerler ormanda yol- büyük mezar - ibadethane-büyük anıt mezarlarını işaret etmektedir. bu işaretleri çok iyi alğılayarak çözmek lazım sade düz ok 17adım mesafe verir.17 adım sonra 2. bir işaret ölçüm vere bilir.



Timsah İşareti



Yarma dereden aşağı ineceksin buradaki bazı kayalar parçalanıp çakıl haline getirilmiştir, bu çakılların altı giriş yeridir, içeride kapatma kaya odaları olur, ayrıca bu çakıllar başka bir işaretle nişanlanmış haldedir. buradaki mebla Liderlik vasfı taşıyan başarılı kişilere aittir, güçlü, sessiz, kurnaz ve korkusuz olan kişilere.



Tılsımlı Baykuş İşareti



Baykuş İşaretide tılsım işareti olarak kullanılan işaretler arasındadır. baykuş kem gözlere karşı en iyi koruyucunun yine bir başka göz olduğu varsayımıyla tasarlanan baykuş seklindeki tılsımlar, En dikkat çekici özelliği gözlerin olduğu bu baykuş seklindeki koruyucu tılsım, kayalara oyulduğu gibi camdan veya metalden yapılır. Bugün bile hala popülerligini koruyan baykuş tılsımlarının, Baykuşun uğursuz bir hayvan olarak bilinmesi, bu tılsımın pek fazla rağbet görmemesine yol açan en önemli etken olarak değer kazanır. Onun koruyucu rolü, pek çoklarına göre evrensel değildir. Çünkü o, gecenin seytani yaratığı olarak bilinir.



Yılan İşaretleri ve Tılsımlar




Çelişkilerin hayvanı yılan, aynı zamanda da iyi bir koruyucu. Birçoğumuzun korktuğu, adının geçmesinin bile insanları ürperttiği yılan , Çağlar boyunca önemli bir tılsım simgesi ve işareti olarak kullanılmıştır. Yılan şeklinde dolanmış yüzükler, yılan figürlü bilezikler ve kolyeler altınla birleşerek takı dünyasında önemli bir yer kaplamışlardır. bir diyeride bölgesel tılsımlardır. kayalara yontularak yapılmış yılan işaretleri, birbirine sarılmış yılanlar yine tılsımın önemli habercilerindendir.


Yılanlı tılsımların hastalıklara karşı çok kuvvetli bir tesiri vardır. Yılanı ölümsüzlük sembolü olarak da gören toplumlar vardır. Bugün Tıp dünyası bile bilinen bu ölümsüzlük yakıştırmasından dolayı yılanı amblem olarak seçmiştir.



bulduğunuz yılanlı objeler yada işaretlere dikkat etmeniz için hazırlanmış konudur. saygı ve sevgiler.



İstavroz; Tılsımlı İstavroz İşareti




Altın, gümüş, taş, kristal, tahta, cam vb. bir çok maddeden yapılan istavrozlar, bilhassa Hıristiyan aleminde en çok rağbet edilen tılsımlardandır. Genelde boyunda ve bir zincirin ucunda kullanılan bu istavrozların, yüzük hatta küpe olanları bile mevcuttur. İstavrozlar taşıyan kişiyi hastalıklardan , kötülüklerden, büyülerden ve vampirlerden koruduğuna inanılan tılsımlardır. bu istavrozlar mezar başlarında kayalara oyma şekildede yapılır, bundaki amaç ise mezara gelecek olası kötülüklerden korumak içindir, istavroz olan yer mutlaka tılsımlanmıştır.


İstavroz


Çarpı ( X ) Çarpı işareti son nokta olarak açıklansa bazı tecrübeler bunun her zaman aynı olmadığını göstermektedir. Sebebi ise, çarpı işaretleri üzerinde yapmış olduğumuz çok ayrıntılı çalışmalardır. Yön verici ve hedef şaşırtan yanıltıcı işaretler vardır. Dikkat edilmesi gereken önemli nokta ise, çarpı işaretine yönlendirmiş bir önceki işaretin çarpıya zıt tarafında araştırma sürdürülmelidir. Bunun haricinde ise, çarpı işaretinde farklılık gösteren uçları istikametlerinde ve ters istikametlerinde araştırma yapılırken, mağara olabilecek kayalara dikkat edilmesinide önermekteyiz.



Başka yorum: Eğer x işareti 7 cm küçük ise son nokta anlamındadır aranılan şeyin x işaretinin 15 metre çevresindedir. eğer x işaretinin etrafında 2 inci bir işaret var ise arasındaki mesafe ölçülür bulunan her bir santimetre bir adım farz edilerek işaret yönüne adımlayın aranılan şey oradadır.



Başka bir görüş: istavroz işaretleri mezarlık alanlarında kullanılır. bazen sınır bölge bazende son nokta anlamına gelir. arazinin durumuna göre anlamı değişebilir. yanındaki işaretler çözüm için size yardımcı olacaktır.



Tam olarak şu şekildedir.



1- Sınır bölge



2- Mezarlık alanı



3- Son nokta



4- Uzun tarafına git



5- Burası tılsımlıdır



Tılsımlı İstavroz



İstavroz Hristiyanlık başta olmak üzere birçok kültürde yaygın olarak kullanılan en eski semboldür. İstavrozun biçimsel olarak özgün anlatımı onun insan vücuduna benzetilmesidir. H. İsa’nın kol ve bacaklarının bağlanıp üzerinde öldürüldüğü darağacının şekli ve bu olay, yüzyıllar boyu Hristiyan dünyası üzerinde çok üzücü ve kalıcı bir etki yapmış ve İstavrozda böylelikle, kutsal bir sembol olmuştur. Öte yandan istavroz, üzerine İsa’nın kutsal kanı sürüldüğünden, günahlardan arınma ve şefaat dileme aracı olmuştur. burada şunuda bilmeliyiz haç ve istavroz aynı mantığın ürünleridir.



Altın, gümüş, taş, kristal, tahta, cam vb. bir çok maddeden yapılan istavrozlar ise bilhassa Hristiyan aleminde en çok rağbet edilen tılsımlar dandır. Genelde boyunda ve bir zincirin ucunda kullanılan bu istavrozların, yüzük hatta küpe olanları bile mevcuttur. İstavrozlar taşıyan kişiyi hastalıklardan , kötülüklerden, büyülerden ve vampirlerden koruduğuna inanılan tılsımlardır.



Bu istavrozlar mezar başlarında kayalara oyma şekilde yapılır, bundaki amaç ise mezara gelecek olası kötülüklerden korumak içindir, istavroz olan yer mutlaka tılsımlanmıştır. bu tılsımların günümüzde ne kadar etkili yada değil kestirmek zor. Bu istavrozların bir kısmı tekil mezarları temsil ederken bir kısmı’da mezarlık alanlarını korumak için yapılmıştır Neredeyse tüm nekropollerde istavroz işaretine rastlamak mümkündür.



Her istavrozda 4 kanat bulunur bu kanatlar eşit büyüklükte ise burası tam yeridir, kanatlardan biri uzunsa ki mutlaka uzun olur işte istavrozun koruduğu alan burasıdır, yani define, mezar, küp ne ararsanız uzun taraftadır.



Aile Putu



Topluca yapılan yemin işaretidir. İstavroz da denilir, tüm kolları eşitse gömü bulunduğu kayanın altındadır, eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yap. Asil aile mezarı da çıkmaktadır. çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalıdır. son nokta olduğunu anlamanız için elinizi işaretin altına sokun, kayada yumurta yada daha küçük çıkıntı varsa yer burasıdır.



Kesin aile mezarıdır işaretin olduğu kayadan çok uzak gitmeden mezar yerleri bulunur, buna daire içinde haçta denir bir tür tılsımlama işleminin gerçekleştirildiği kesindir. putun bulunduğu kaya tıraşlanmış ise tıraşlanmış yeri elinizle okşayarak bombey yapan tarafa bakılır.



Diğer Yorum: Üst düzey asker mezarıdır ölen kişi eşi ve çocukları olarak tam ailenin mezarını simgeler, mezarlar oda şeklindedir her bir mezar için farklı odalar tasarlanmıştır tüm aile tek odada kalmamaktadır bunun tecrübesi defalarca yaşanmıştır. mezarlarda bolca heykel ve objelere rastlamak mümkündür ayrıca günlük ihtiyaçlar için gerekli tüm malzemeler yine mezarda bulunabilir. mezar yerine gelince işaretten çok fazla uzaklaşmamak kaydıyla yakın çevrede boşluk testi yapın bulursunuz.


Diğer; Aile putu adı üstünde aile mezarıdır, mezarlar 7-9 metreyi geçmez hemen çevresine bakın tüm ailenin mezarı buradadır, put aileyi kötülüklerden korumak için yapılır genelde güney tarafına bakar, yada sabahtan akşama kadar güneşe yüzü denk gelecek şekilde tasarlanmıştır bunun anlamı ritüelle alakalıdır. dairenin içindeki haçın kanatlarına iyi bakın biri farklıdır farklı olan kanat tarafına gidin mezar yerleri oradadır.



Tılsımlı Balık İşaretleri





Yüzlerce yıl Hıristiyan dininin sembolü olan balık, haçın kabul görmesinden sonra bu itibarını yitirerek yerini haça bırakmıştı. Asırlar sonra, 20. yy’ da balık tekrar ortaya çıkarak, eski unvanına sahip olmaya başladı. Balık yüzyıllar boyunca cinsel bir sembol olarak ve Büyük Tanrıçanın üreme organlarını temsil eden bir simge olarak görüldü ve bu şekilde tasvir edildi. Eski çağlarda böyle bilinen balık, Hıristiyan olmayan ülkelerde hala kısırlığa ve cinselliğe yardımcı bir tılsım olarak kullanılmaktadır. bu durum hırıstiyan olan ülkeler için geçerli deyildir.



Kimileri balık tılsımları için ” şeytandan korumasa bile taşıyanı cinsel yönden zevk alarak yaşamasını sağlayacak bir tılsımdır.” derler. cinsel gücü arttırdığına inalılan balık ihtidarsızlığada çare olarak kullanılır.

Günümüzde bile Balık tılsımları, Kuzey Afrika ülkelerinin bir kısmında şans getirmeleri ve cinleri, kötü ruhları uzaklaştırsın diye dükkan önlerine asılırlar..



Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi hac ve balık beraber tasvir edilmiş. bu görünen lahitin kesinlikle en güçlü din adamları tarafından tılsımlandığına işarettir.



Definecilikte balık işareti anlamı



1- İşaret çözümünde ifade olarak kullanılan figürlerin özellikleri çok önemlidir. Bu işaret Akarsu ve yada göl kenarlarındaki kayalarda bulunur. En çok dikkat edilecek hususlardan biri de zaman içinde göl ya da akarsu kurumuş olabilir. Balık su içinde yaşar tehlike anında suya dalar. Balık işareti kesin define işareti olarak bilinir. Yakınlarda mahzen içinde harita olabilir. Baktığı yön ve uzunluğu da çok önemlidir. Uzunluğunu ölçmek ve bir santimi bir adım olarak kullanmak gerekir. Balığın baktığı yöne doğru gidip adımlarınızın bittiği yerde mahzen girişi aramalıyız.


Balık ile ifade edilen hazinenin yerini bulmak hem kolay hem de çok zordur. Balığın büyüklüğü-küçüklüğü, eğimi, yönü, pozisyonu, tek-çift olup olmadığı, yanında başka sembollerin olup olmadığı gibi konular da önemlidir.


2- Balık bolluğu, vaftizi, yenilenme gücünü ve kurbanı betimler. Hz. İsanın 5000 insanı mucizevi şekilde balık ve ekmek ile doyurması Hristiyanlar için balığı anlamlı hale getirmektedir. İlk Hristiyanlar balık işaretini bir tanışma – dayanışma işareti olarak görmüşlerdir. Pisagor’a göre balık 153 rakamına tekabül ediyordu. Hz. İsa balık tutmayı öğretirken 153 balık tutmuştu. 153 rakamı 153 cm veya 153 metreyi anlatıyor olabilir.


3- Balık işareti için 7 ve 50 rakamlarının önemli olduğu yönünde bir inanış da mevcuttur.


4- Genellikle düz kayada bulunur. Tüm hatları ile balığa benzediğinde önemlli hale gelir. Sudan çıkan balığın kuyruk tarafına doğru 90 cm. geri zıplayacağı varsayımı ile geriye doğru 90 cm. ilerisinin kırılması önerilir.

Genel Ortak Kanı : Su ve suyla ilgili bir mekan kurgulanmıştır. Balık işaretinin olduğu bölgenin bir mezar olma ihtimali güçlüdür.


Hristiyanlıktan önce de balık bereketi simgelemekteydi.


Balık başka yorum: Genelde akarsu göl ve göletlerdeki kayalara çizilir.bakıldığında suya işaret görülmeyebilir ama zamanında var olup ta kuruyan dere ve gölleri gözden uzak tutmamak gerekir.balık aynı zamanda çeşme yada pınarında işareti olabilir.balık hayvanı ,,baktığı yer ve uzunluğuyla kesin ölçüm gerektirir.kesin olarak define işaretidir.


Balık görülen ve müşahede edilen bilgilerden kaynaklanarak ekseriyetle sofra taşı denilen 1 veya 2 metre karelik bir basit düz taş üzerinde balık (tam veya yarım)çatal,bıçak,ekmek,tabak gibi oyma veya kabartma işaretler rastlanmıştır.bunlar o civardaki yaşantının simgesidir.buradaki balık yakında içinde balık yaşayan bir nehir bir dere veya göl vardır manasındadır.Balık su içinde yaşar ve tehlike anında suya dalar.Bu civarda bir mahzen girişi arayınız.Mahzenden sonra büyük bir odaya çıkarsınız.veya elinize geçecek bir harita ile o yöredeki saklanan şeylerin yerlerini bulup toplarsınız. kesinlikle toprak altından mahzene girilir ve derindedir.hazinesi çok değerlidir.


Kabartma mermer mezar taşında ise mahzen var demektir. Açık arazide ise balığın yakınlarında mutlak su kaynağı vardır. emanet bu kaynağın yakınlarındadır. Genelde balığın bakış istikametinde suyun kaynağını işaret eder bundaki ölçü ….x 72 cm olabilir. Ez-Zirau’-reşşayye denilen ölçüde kullanılmış olabilir. Bu ölçü birimi 50.92 cm dir. buna göre bir örnek vermek gerekirse :10 cm gelen balığın baktığı istikamette yaklaşık 51 metre uzaklıkta bir su kaynağı düşünülmelidir.(bu ölçüm Mağribi ve Endülüs’te kullanılmakla birlikte Osmanlı döneminde de gay-ri müslimlerin arazi ölçümlerinde kullandıkları bir birimdir.


Gelelim balığın definesine; Hani deriz ya balık varsa su vardır diye vardır ama su varsa ne anlarız balığın romalılara ait olduğunu anlarız, buda bizim için en önemli olandır.


Balık : Hıristiyanlığın sembolü olan bu balık, bolluğu, vaftizi, yenilenme gücünü ve kurbanı betimler. Bazen stellerde özenle ve itinayla işlenmiş olarak karşımıza çıkar.


Balık sembolünün Hıristiyanlar tarafından nasıl kullanılmaya başlandığına dair birçok hipotez olsa da hiçbirinin kesinliği kanıtlanamamıştır. Yine de bu hipotezlerden en büyük ihtimali barındıran, Hıristiyanlığın kutsal metinlerinde geçen bir ifadenin balık sembolizmine yol açtığıdır; Hz. İsa mucizevî bir şekilde 5000 insanı ekmek ve balıkla doyurmuştur.


Bir balığı andıran bu sembol, Roma döneminde ilk Hıristiyanlar tarafından kullanılan gizli bir semboldü. Dini inançları sebebiyle hor ve hakir görülen, hatta işkenceler maruz bırakılan ilk Hıristiyanlar bu sembolü kendi aralarında bir tanışma aracı olarak kullanıyorlardı.



Define Ağaçları



Define işareti olarak kayalara, benzeri yerlere ağaç resmi çizilmez (hayat ağacı sembolü hariç).

Ağaçların kendisiyle ilgili define arama yöntemleri vardır.Uzun ömürlü ağaçlar nişan nokatalarıdır.



Define ararken uzunömürlü bir ağaç ile karşılaşırsak, şöyle birkaç bin yıllık, hemen ağaca bakalım herhangi bir bıçak izi var mı, çivi vb. birşey çakılmış mı, dikkat çeken herhangi birdefine işaretleri olabilecek işaret var mı?

Ya da ağacın bir tarafı diğer kısmına göre çok mu gür?


Uzun ömürlü ağaçlar meşe, çınar gibi ağaçlardır.



Eğer ağaç, define işaretlerinden biriolarak kullanılmışsa ağacı merkez alarak 30 m. yarıçaplı bir çember çizeriz, definenin bu çemberin içinde 3-5 m. derinlikte olma ihtimali büyüktür. Dedektör ile arama yapılması tavsiye edilir.



Bazen bu zun ömürlü ağaçlar ( dut, ceviz, ahlat, çınar) direkt işaret belirtmesede asıl işareti bulmak için yardımcı nokta olarak seçilebilir. Bu ağaçların olduğu bölgeler emaneti saklamak için seçilebilir


Çatal Çam: Çam ağacının en önemli olanı çatal çam olması ile değerlendirlir.En az üç insanın bir arada kucaklayabileceği kalınlıkta olan bir açam 200-250 yaş civarındadır.Kurtuluş savaşı yıllarında veya daha öncesi ve sonrasında bu ağaç nişan noktası olarak kullamıştır.Eğer bu tarife uyan bir çam çatalı varsa ağacın çatal noktasının hemen altında yıllar önce atılmış bir çentiğin göz haline gelmiş izi aranır.Bu eski iz bugün bir yemek tabağı veya ona yakın ölçülerde olması gerekir.Göz izinin arka tarafında ve çatalın tam alt noktasından karşıya bakıldığında genellikle 7 vaya 70 adım mesafede bir işaret aranması gerekir.Çünkü çatal ''V'' harfi demektir. ''V'' harfi 7 rakamını temsil eder.Bu durumda iki noktadan birisi gömü alanı olarak belirlenir.Cihazlarla bu noktaya bakılır veya arazi gözlemiyle buradaki hedef tespit edilir.



Ahlat-Ardıç-Meşe ve Çam: Bunlar genellikle arazilerde açık alanlarda nadiren de köy evlerinin avlularında bulunan uzun ömürlü ağaç türleridir.Ahlat ve Ardıçlar yabani olarak dağlarda bulunduğu için eşkıya gömülerinin yada köy ve çiftlik zenginlerinin paraları bunlarla ilgili bir alana saklanmış olabilir.



Aksine bir görüş olmadıkça; ağaç 2 tane ise 2 ağacın ortası , 3 tane ise küçük veya büyük olanın altıdır.

Yakınlarda bir pınar veya çeşme varsa en yakın ağaçla çeşmenin tam ortası, suyun aktığı istikamete denk gelmeyecekse tek ağaç ile çeşme adımlanarak pınar ortada kalacak şekilde ağaca uzak olan (ters simetri) noktaya bakılır.



Çift ağaçlarda üçgen olabilecek ön veya arkadaki 3. boş nokta ölçüm yapılır ve gömü noktası için üçgen oluşturulur.Bu tür ağaçların bazen anası yaşlanmış, yakılmış yada kesilmiş olabilir.Dibinden çıkan filizi bu açıdan değerlendirilmelidir.



Dut Ağacı: Genellikle avlularda bulunur.Dut ağacı ile evin yapısı içindeki önemli noktalarla bağlantı kurulur.Örneğin;gömü sahibi kişi parasını daima gözü önünde tutmak isteyecektir.Bunun için oturduğu veya yattığı eski odasının yeri ve penceresi belirlenir.Bahçedeki ağacın bir alt noktası bu işin yapılabileceği ve görüntü alanındaki hedef noktalardır.Bu nokta genellikle ağaçtan ev giriş kapısına doğru 1-3 veya 7 adımdır.


Ceviz Ağacı: Genelde bahçe ve bağlarda yakın yerleşim alanlarının ağacıdır.Bu ağacın nişan alındığı nokta --yönü belli olmamakla birlikte- mutlak 3 adımdır.Gömünün ,ağacın 3 adım çevresinde olduğu bilinmeli ve çevre ataştırmaya tabi tutulmalıdır.( ceviz gölgelidir , emanet gölge içinde korunmaktadır)



Çoklu yuvarlak oyma





selam arkadaşlar yuvarlaklar konusunda elimizden geldiği kadar yazıp çiziyoruz özellikle yeni tecrübeler edindiğimiz zaman bunu konu içerisinde nasıl yazıyorsak üyelerin daha kolay bulması açısından yeni konu olarak ta açıyoruz. şimdi sizlere çoklu yuvarlak oymalar hakkında bir kaç makale yazacağım.



gelelim konuya; tek ve çift yuvarlak oymalar nasıl çözümde birbirlerinden farklılıklar gösteriyorsa çoklu yuvarlak oymalarda çözümde diğerlerine göre farklılık göstermektedir. buradaki önemli nokta her oymanın eşit büyüklükte olup olmadığına bakmalıyız. oymalar eşit büyüklükte ise yapmamız gereken hangi oymanın kaya bitimine daha yakın olduğunu bulmalısınız. kenara en yakın olan oyma bize yön verir. biz bunun tecrübesini yeni edindik elimizden geldiği kadar Forum da üye arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. konunun daha anlaşılır olması için alın size örnek resim. dikkat ederseniz resimde bir sürü oyma var işte burada ne yapılması gerektiğini paintten yardım alarak sarı oklarla belirttim. umarım faydasını gören olur.



Kanal ile birbirine bağlanmış oymalar



büyük oyma ince bir kanal ile küçük oymaya bağlanmış. şifalı su ilk olarak büyük oymaya dökülür büyük kaya dolduktan sonra ince kanaldan küçük oymaya geçiş yapar, küçük oyma'da dolup taştıktan sonra su toprağa düşer. işte mezarın yönü bu şekilde bulunabilir. tabi'ki bu her oyma'da olmaz.



Merdivenler



Defineye merdivenle inilerek veya çıkılarak bulunur anlamına gelir. Basamaklardan küçük olanının veya farklı olanının bulunduğu yönünde iyi bir araştırma yapmak gerekir.



Önemli bir işarettir. Ãzekil değiştirmenin de bir sembolüdür. İniş ve çıkış olmasından dolayı anlamlıdır. Merdiven define işareti olarak mevcut basamaklarıyla birlikte değerlendirilmelidir. Merdivendeki basamak sayıları mitolojik bazı inançları yansıtır. Uğurlu sayılan rakamlarla eşdeğerdir. (3-5-7-9-11-40-70) Genel olarak tapınaklarda tek sayı basamak vardır. Tapınağa sağ ayak ile başlayıp sağ ayak ile girmeyi sağlar.



Merdiven bir sembol olarak algılandıktan sonra eğer işareti yukarıyı gösteriyorsa tanrısallık ifade eder. Ölmüş bir kişiye ait mekanla ilgilidir. Yok eğer aşağıya ve yere doğru bir işaretleme varsa oradaki bilinmeyenleri ve ileri noktada bir olayın olduğunun habercisidir. Gizli ve önem arz eden birşeyler var demektir.


Yükselen merdiven yücelmeyi simgelediğinden en yüceye ulaşmayı hedefler. Yoldaki işaretler çok dikkatli incelenmelidir. Bu arada küçük işaretlere kanmamalı ve küçük hediyelere kanmamalıdır. Bunlar yanıltıcı olabilir.



Definenin ilk üç basamakta olduğu söylemide vardır. Eşik diye adlandırılan basamak dikkate alınmalıdır.

Merdivenlerin 1-3-5 inci basamaklarına yandan murç işareti bırakılması da önemli bir emaredir. Bu da bir aldatmaca olabilir. Ayrıca define merdivenin dışında bir yerde de olabilir.

Bu arada ev ve yerleşim yerlerinde metal kullanımından dolayı arama cihazları yanılabilmektedir.

Birde merdiven sembolü vardır ki 3 basamaktan oluşan bu sembol üç kişini mezarına işaret eder.



Ana kaya üzerinde olan merdiven genelde mezarlık ve kaya üstlerinde mabed olan yerlerde bulunur. Nadiren kral mezarlarını ulaşılmaz kılmak için yüksekteki mezara defin yapıldıktan sonra kırılarak aşağı inilmiş ve 5 yada yedi basamak bırakılmıştır. Üstü yada devamında mezar oyması aranmalıdır. Ancak her zaman merdiven mezara gitmez. Asıl amacıyla kullanıldığı da çok görülür.



Kayaya oyulmuş merdiven işlek bir yolda değilse değerlidir. Basamak sayısı genelde tek sayılıdır. Merdiven çıkıldıktan sonra düzlük bir alan varsa burası adak yeri veya mezarlık alanı olabilir. Yok çıkıldığında ana kayaya ulaşılıyorsa burası mezar steli olabilir. Özellikle sol tarafı önemli birinin mezarı olabilir. Basamak sayısı 5 ten fazlaysa ilk basamağın altını kontrol etmekte fayda vardır.



merdivenlerin genelinde mutlaka bir kaya mezarı vardır vede onun alt yakınında mahsen vardır merdivenin şekline göre iniş veya çıkış olarak değişir gözlemi net yapmak gerek çoğunda kral mezarı açılmıştır malı değerli ve çok olur.



Definecilikte kurt ve köpek patisi izleri,




Eski yunan figürlerinden bir tanesi olup mezarlıklar veya mezar steli adı verilen anıt taşlarda bulunmaz. Daha çok bir kayanın üzerinde kabartma şekiller biçiminde bulunurlar. Kurt ayağı izleri nadiren de olsa duvarlarda da kullanılmıştır.



Köpek patisi, o bölgede bir define kapağının bulunduğuna işaret eder. Bazen de bir mezarın girişinin olduğu yeri gösterir. Köpek genelde sadık bir hayvan olduğu için ölünün yanına gömülürdü. Köpek ayağı izi, ölünün beraberinde en sevdiği ziynet eşyalarının beraberinde gömüldüğünü sembolize edebilmektedir.



Oyma işlenişi daha sık rastlanan olup, Yunan kültüründen Bizans kültürüne doğru sarkan bir simgedir.

Gözleriyle ya da bu belirlenemiyorsa kafasıyla baktığı istikamet mezarın olduğu yöndür. Çoğunlukla 3 ila 7 adım arasıdır. Eğer köpek tamamen dört ayağı açık sere serpe yatıyorsa burası mezardır. İçinde armağan olup olmadığı bilinemez. Zira bu motif sadece dini inanıştan kaynaklanan bir uygulamadır. Çevrede sevilip sayılan yaşlı insanlar için ölümlerinin ardından işlenir.



Definecilikte koç işareti:





1-Romalılara ait bir işarettir. Kabartma olması şarttır. Koçun yanında 43 adet basamak varsa koçun baktığı yönde üç yığma bulunmalı bu yığmalardan birinin dolu olduğu söylenir. Araştırmaya değişik yapıda olan yığma ile başlanmalıdır. Eğer değişik yapıda olan tespit edilemiyorsa ilk önce ortadaki yığmadan başlanmalıdır. Bilindiği gibi ortadan başlamak kaybedilecek zamanı azaltacaktır.



2-Özellikle ve öncelikle bir erkek sembolüdür. Önderliği ve gücü simgeler. Birçok sistemde ve kültürde kullanılan bu popüler işaret aynı zamanda azmi ve itibarı da simgeler. Sağlığında lider ve reis konumunda yaşamış olan erkek kişilerin mezar yakınlarında veya mezar stellerinde çok sık görülebilmektedir.



3-Statüsü yüksek bir kadının mezarıdır. Çok ciddi bir araştırmayı gerektirir.



4-Koç Kafası işareti kayadan size bakar olmalıdır. Bu işaretin bulunduğu kaya genelde sıra kayalardır. Koç Kafasına sırtınızı veriniz. Sağ tarafa doğru 15-20 metre gidiniz. Yeni bir kapalı mağara aramalısınız. Bu mağarayı bulmanız halinde çok miktarda ziynet eşyası buldunuz demektir.



Değirmen Taşı Yeni Bilgiler.





Selam arkadaşlar farkına vardığım bir konuyu sizlere aktarmak için bu konuyu açıyorum konumuz değirmen taşı define işareti.



Bir çok defineci arkadaşımız değirmen taşının 2, 2.5 metre altına bakmanızı söyler bende dahil olmak üzere, evet değirmen taşının altına bakılır ama bu bizim nette gördüğümüz tekerlek şeklinde olan değirmen taşı değil bu taşın altına koyulan zemine sabit kayadan bahsedilir. bakın resimlerde örnekler gösterdim tekerlek şeklinde olan değirmen taşı üste koyulur altında kalan ana kaya gerçek değirmen taşıdır burada değirmencinin parası olur, diğer taş sabit değil çıkarılıp takılabilen, eskidiğinde değiştirilebilen taştır. daha fazla yazmama gerek yok anladığınızı düşünüyorum umarım faydasını gören arkadaşlar olur.



Güvercin Define işareti anlamı :



Definecilik ve arkeolojinin epigrafisi alanında ise güvercinin farklı bir bakış yönü vardır. İslam Ebced’inde olduğu gibi eski Yunan harf sayılama sisteminde güvercin belli başlı bazı ifadelerin sembolü olmuştur.



Güvercinin Grek dilindeki karşılığı “PERİSTERA” dır. Bu kelimeyi oluşturan harflerin sayısal değeri 801 yapar.

Aynı şekilde eski Yunan alfabesinin ilk harfi olan Alfa’nın sayısal değeri 1, son harf Omega’nın değeri ise 800 dür. Bu iki harfin de toplamı 801’i verir.

Bu durumda Alfa ve Omaga’nın toplam sayısal değeri ile Peristera’nın değerleri aynıdır; yani 801’dir.



Deve Define işareti anlamı :





Orta ve kuzey Anadolu’da sık kullanımda olmayan deve, daha ziyade batı ve Güney Anadolu’nun vazgeçilmez taşıma ve binek hayvanı olarak şöhret bulmuştur.


Fizik yapısındaki hörgüçleri, oturma ve yatma şekliyle pek çok hayvandan farklı özellikler taşıyan deve, zaman içinde Anadolu insanının define saklantılarında da vücudunun yapısı dolayısıyla değişik simgelemelerin aracı olarak kullanılmıştır. Devenin define işareti olup olmadığına bakmadan önce de hangi nedenlerle bu hayvana böyle bir misyonun yüklenmiş olduğunu incelemek gerekir. Devenin define işareti olarak kullanılma özelliklerini üç ana sebepte toplamak gerekir:



Bilindiği gibi deve, öncelikle kervanların vazgeçilmez aracı olan bir hayvandır. Buradaki ana özelliğiyle deve yük taşır ve sahibi tarafından genellikle bir zincirle çekilir. Deve, en bilinen özelliği ile sırtında bir veya iki hörgüç bulunduran bir hayvandır. Devenin az bilinen bir özelliği ise kendisine yapılan muameleyi unutmaması ve yerine göre vefalı olması, yerine göre de kin bağlamasıdır



At Define işareti Anlamı :





Antik dönemlerde pek fazla sayıda hayvan dinsel yönden büyük bir saygı ve ihtiram görüyordu. Birçok hayvan kendilerine atfedilen kutsallıktan dolayı tanrılara amblem olmuş, ya da pek çok yerde olduğu gibi onlara adanmışlardır. Mesela bunlardan “At”, tanrı Hera’ya adanmış bir hayvandır.

At; sadakatiyle tanınmış hizmet edici bir hayvandır. Ama bize konu olması bu sadakat ve hizmetkârlığının başka alanda tecelli etmesindendir.



Bilindiği üzere mitolojik anlatımlar içinde “Troya (Truva) Atı” olarak bilinen bir hayvandan söz edilir. Anlatıma göre Yunan askerleri bir tahta atın içine saklanarak Truva kale şehrinin içine girmişler ve şehri bu hileyle zapt etmişlerdir. (Bugün, Çanakkale’deki Truva atı bu hadiseyi simgeler.) Definecilikte eğer bir anlam ifade etmesi gerekiyorsa olayın bu açıdan bir değer taşıyor olması gerekir. Biz olayı bu kadarla anlatıp konumuza gelelim:

Arazide at çizimi oyma ya da kabartma olabilir. Fakat bugüne kadar görülen at çizimleri hep büyükçe işlenmiş olarak görülmüştür. Dikkat edilecek husus at paraya işaret midir, değil midir?

Yer yüzeyinde bir taşa yatay olarak çizilmiş ve başka ilave hiçbir figürü yoksa bu, yakındaki bir mezarın simgesidir. Para olarak da mezarda ne varsa odur.



Salyangoz define işareti anlamı:



Mevsimsel yenilenmenin, yani yeniden doğuşun bütün devirlerde simgesi olmuştur.

Daidalos tarihte ilk defa sarmal özellikler taşıyan ve labirent biçimli bir sarayı plan halinde kralına sunan kişidir. Kral bu plandan çok memnun olur ve hemen inşasını ister.



Esrarlı yaşamlarıyla ya da devlet gücünün korunmasıyla alakalı olan insanlar arasında daha sonraki dönemlerde labirentli yerleşimlerin yapılması büyük ölçüde yaygınlaşmıştı. Bu yapılar bazen yeraltında labirentler biçiminde, bazen de yer üstünde sarmal odalar ve dönemeçli biçimlerde yapılıyordu.

Labirent yapılara günümüzde definecilik yapanlar tünel veya yeraltı şehri de demektedirler. Evlerde bu sembolün görülmesi yaygın değildir. Sadece arazi ortamlarında salyangoz işaretiyle karşılaşmak mümkündür. Bu durumda işaretin bulunduğu mekânın hemen yakınlarında doğal görünümlü bir kaya, bir su kuyusu veya yükseltili ya da çökük bir alan yeraltına inen giriş noktasının başlangıcı olacaktır. Bunun aranması gerekir.



Aslan Define işareti anlamı:





Ortaçağa ait sembolizmin bir öğesidir. Bu da yine Hz İsa’yı simgeleyen motiflerden bir tanesidir. İsa peygamber sık sık resim ve heykel sanatında soylu aslan, aslan gibi insan düşüncesiyle betimlenirdi. Tanrının oğlu olarak nitelendirildiği için cesaret, güç ve krallık anlayışlarına dayalı olarak Hz. İsa’nın bu motifle ifade edilmesi yaygın bir oluşumdur.


Antik dönemlerden kalma saray veya benzeri seviyedeki harabelerin giriş ve yürüme bantlarında bazen açıkta veya toprak altında bir aslan heykelinin bulunması sık yaşanan olaylardandır. Şayet bunlardan bir tanesine rastlanırsa bilinmeli ki burası sarayın giriş yoludur. (Aslanlı yol) aynı zamanda bu tür bir heykel tek olmayacağı için aynı mekânda ve yolun sağlı sollu giriş noktasında bundan iki tane olacaktır.



Kaplumbağa Define işareti anlamı:





İlkel sembolizmin ilginç tapım figürlerinden biri de kaplumbağadır. Anadolu’da yaşayan pek çok uygarlıklarca kutsanmıştır. Kaplumbağanın bu denli kutsanmasının en önemli nedeni; üzerinde taşıdığı altıgen motiflerdir. Bundan yola çıkarak eski kavimler doğurganlık ve rakamsal sır olarak “6” nın özelliklerinden biri olan uzun ömürlülüğü bu sembolle ifade etmişlerdir.


Yumurtanın çoklu bölünmesi sonucu altıgenlerden oluşan bir kompozisyon meydana gelir. Çatalhöyük’te de görülen bu sembolik anlatımın Asya mezar taşlarına işlenmiş ve yanlarına (S)’lerin çizilmiş olması son derece anlamlıdır. Resimde görüldüğü gibi.



Koltuk Taşı Define İşareti Anlamı:





Kendilerinden daha eskiye dayanmasına rağmen; Frigya inanç sisteminin tanrıçası olan Kybele (Kibele)’nin kayalıklarda ve dağlarda gezdiği inancına dayanılarak, onun oturması için yapılmış motiflerdir. Ancak aynı motifi define saklayıcılar da kullanmışlardır.



Bu tür yerlerin ören bölgesi veya yakını olması hasebiyle bu çevrelerde yaşayan insanlar koltuk taşlarını nirengi noktası olarak seçmişler ve onlara belli bir mantık çerçevesinde defineleri yerleştirmişlerdir. Bunu çok doğal karşılamak gerekir. Zira defineciliğin ana unsurlarından ve hatta en önemlisi belli nirengi noktalarının hem gömücü ve hem arayıcı açısından özenle tespit edilebilmesidir.



Boğa Define İşareti Anlamı:



Taurus ya da Boğa takımyıldızı Zodyak kuşağı takımyıldızlarından biridir. Hititlerde kadınlar için boğa sembolü kullanılmıştır. Boğa aynı zamanda türeyişin sembolüdür. Hitit kadınları türeyişi simgelerler. Türün devamını anlatmak için boğa sembolü seçilmiştir. Aslan sembolü gibi boğa da gücü simgeler.



Definecilikte sıkça rastlanılan boğa sembolünü bulmak ve bundan sonuç çıkarma merakı bir bakıma tamamen boş hayalden başka bir şey değildir. Esasen boğa figürünü kendi deyimleriyle “Öküz” olarak tanımlayan define meraklısı insanımız bu sembolün bulunduğu yerde define aramaktadır. Boğa resmi, define yerlerinde değil; aksine ibadet yerlerinde, tapınaklarda, güçlü ve statüsü yüksek insan mezarlarına ait stellerde daha çok rastlanılmaktadır.



Birbirine Bakan İki Buzağı (Çift Öküz) : Aslında buzağı resimlerinin yüz yüze bakanına, defineciler "İki Öküz" adını verirler. Bunun olduğu yer para işaretidir, içerisinde % 50'den az gümüş içeren "adi gümüş" olarak bilinen paradır. M.Ö. 5. Yüzyılda kullanılan ve Billondenilen sikkelerdir. Ağırlığı: 11,20 gr., çapı 20 mm. dir.



Yengeç Define İşareti anlamı:



Bir ideogram olarak pek çok uygarlıkta farklı amaçlar için kullanılmış olan bir sembol olarak karşımıza çıkar. Ancak bütün kullanımlarında ortak bir yön onun tehlike ve dikkat imajlarını içerdiğidir.

Yengeç ve akrep figürlerinin kullanıldığı alanlar geçmiş uygarlıkların bir bakıma tılsım ve büyü uyguladıkları bir alandır da. Eski kabalistlerin pek çoğunda bu durum ayan beyan göze çarpar.



Efsunlanmış alan çevresinde bir suyun bulunması bu iki hayvanın tabiatıyla özdeştir. Dolayısıyla balık hayvanında nasıl bir su araması gerekli ise bu hayvanların sembolize ettiği anlatımların bulunduğu alanlarda da bir akarsu, göl, bataklık veya havuzun bulunması adeta kaçınılmaz bir şart gibidir.



Yengeçle ilgili söylenecek kesin bir durum vardır. O da; çok yakında (burnumuzun dibinde) yakın bir tehlike var demektir. Bu bölge düz arazi olmayacağı için arama esnasında çok dikkatli davranmak gerekir.



Yaptığımız araştırma ve bilgilenmede; yengeç sembolüyle ifade edilen saklantı paranın değirmen arkları içinde olabileceği duyumuna da ulaştık. Resmin büyük ve üzerinde istavroz bulunması durumunda bu sembol yengecin kendisini kasteder. Resmin bulunduğu yer bir kapak olabilir. Dışarıda aramamak gerekir.



Ayı Define İşareti anlamı:





Bazı hayvanlar gibi ayı da genellikle para sembolüdür. Ancak bu konuda çok değişik görüşler vardır. Burnunda halka varsa ikinci bir işaret aranmalıdır. Yine "Topal ayı" denilen bir ayağı kesik ayının, kesik olan parça ayağı çevrede aranmalıdır. Kırık ayağının yanındaki sağlam ayağını ölçünüz. Topal ayının karşısında bu ölçü kadar ilerleyiniz. Orada (+), (C), ( \ ) veya (W) gibi işaretlerden göreceksiniz. Bu işaretlerin de anlamı vardır. Bilirkişi tarafından değerlendirilir. Oranın toprak veya kaya olması önemlidir. Emaneti altın ve gümüştür. Topal ayının karnındadır diyenler olduğu gibi, yaşananlardan yola çıkarak tam karşısındadır diyenler de vardır.



Yılan define işareti anlamı :





Antik dönemlerden günümüze uzanıp gelen bir semboldür. İlk defa kimlerin ve hangi dönemlerde kullanıldığı hakkında kesin bilgiler bulunmamaktadır. Ancak dünyanın pek çok yöresinde farklı uygarlıklar tarafından değişik düşüncelerin sembolize edilmesi anlamında kullanıldığını arkeolojik araştırmalardan biliyoruz.



Aynı sembol geçmiş pek çok dönemlerde büyücülük sistemlerinde, tıp alanında, ölüm ve doğum kültürünün ifade edildiği sosyolojik kontekstlerde, soy bilim dallarında ve son dönemde de define meraklılarınca farklı amaçlar için belirli anlamlarda kıymet ifade etmektedir.



İnsanlık tarihinde bilinen çok uzun dönemleri içinde, yılan motifi hep insanla iç içe olmuştur. Bazen tapınaklarda, bazen dağlardaki kaya üstlerinde, bazen heykellerde ve fresklerde ve bazen de sikkeler üzerinde yılan motifi insanoğlunun hayatında daima çok önemli yer işgal etmiştir. Onun ifade ettiği anlamlar aslında çok fazladır. Sadece defineciye ait bir sembol gibi görmek çok ama çok yanlış bir bakış açısıdır.



Ayak İzi define işareti anlamı:



Defineciliğin belki de en çok aranan ya da bilinen sembolüdür. Arazilerde bulunması bakımından bu işle uğraşan insanlar ömürlerinin büyük bir kısmını bu işaretin peşinde geçirirler dersek çok da yanlış olmayacaktır.



Doğal erozyonlar, kar, yağmur ve değişik sebeplerle uzun geçen zamanların aşındırdığı kalkerli kayalarda görülen oyuklar, yine bu kesim tarafından yanlış bir biçimde ayak izi olarak algılanır.

Resimde gördüğünüz ayak resimleri bir ayak için yapılmıştır. Bu işaret defineciler arasında “tek ayak” olarak bilinir. Büyük resimde dikkat edilirse bir tane ayak izi altta ve onun üstünde de yön göstericisi olan ok işareti mevcuttur. Biz define arayıcısı okuyucularımıza “işte işaret böyle olmalıdır” demek istiyoruz.

Büyük işarette bulunması gerekli olan saklantı tam tamına 10 adım sonrasındadır. İkinci tek ayak ise parmaklarıyla birlikte belirgin olan bir işarettir ve onun emaneti de 11 adımdadır.



Şahin Define işareti anlamı :



Savaşçı yada eşkıya parasıdır. Genelde kapalı mekanlarda olur. Açık sahada kayaya işlenen hayvan çoğunlukla kartal başıdır.. Doğan ve şahinin baktığı istikamet önemlidir.



Şahin, avını mutlak yakalar ve üzerine çöker, öyle yer. Elde verilen eti yada hayvanı canlı bile olsa istemez, yemez. Kendisi kabzetmelidir. Resim olan yerde de buna dikkatle emanetin üstünün kapalı olduğunu ve tuzaklı olabileceğini düşünmek gerekir. Şahin ve doğanın malı ağırdır. Mutlaka aynı bölgede müjdesi vardır. Bu iki hayvandan birisi mağara yada mahzende ise o kapalı mekan içinde bir tandır yeri gibi nokta aranmalıdır. Emanet tandırın altında ve üstü ağır kütle ile kapatılmıştır.



Akrep Define İşareti Anlamı:



Çok zor ve meşakkatle alınabilecek bir emanettir. Bu tip yerler uzun çalışma gerektirir. Akrep aynı zamanda tehlike demektir. Bu tür defineler çoğu kez havuz altı, sulu kuyu ya da bir yer altı mahzeni içindedir. Değirmenlerin suyunun boşaldığı noktada akrep resmine rastlanır. Eğer akrep mağarada ise emanet mağaranın dip ve kuytu yerinde yapılmış bir dehliz içindedir ve dikkatle yaklaşmak gerekir.



Kartal define işareti anlamı:





Her devirde daima güç ve kuvvetin timsali olmuştur. Tarih boyunca pek çok uygarlık bu hayvanı kuvvet ve özgürlüğün sembolü olarak benimsemiş, iktidarları için bir vazgeçilmezlik sembolü haline getirmişlerdir. Ancak Roma, Bizans, Selçuklu vb. uygarlıklarda kartal daima farklı motiflere bürünmüştür. Çift başlı kartal, açık veya kapalı kanatlı kartal ve diğer değişimli figürler buna örnektir. Kartalı genellikle Roma ve Selçuklu yerleşim bölgelerinde görmek daha sık rastlanan bir olgudur.



Medeniyetlerin güç ve özgürlük sembolü olmasının dışında, define işareti olarak uygulanmışsa bunun için farklı yaklaşımların ortaya konulması gerekir. Bu durumda kartal, yüksek alanlarda ve kayalık bölgelerde olmalıdır.



Üç Noktalı Üçgen :



Üçgenler büyük olasılıkla Allah, Cebrail ve Hz. İsa üçlüsünü ifade eder ve bunların korumasına bırakılmış bir emanet demektir. Bu emanet bir define gömüsü olabileceği gibi bir mezarı da ifade edebilir. Üçgen; zannedildiği gibi üç adet malı ifade etmez. Üç adet mezarın anlatımıdır. Eğer bir çatı üzerine veya lahitler üzerine kapak halinde üçgen motive edilmiş ise bu durumda kesin olarak dini inancın simgesi olan teslis (üçleme) ifadesidir.



Ya da Eşkıya ve Ermeni motifidir. Dolayısıyla çoğu zaman iki adet sahte ve bir adet gerçek gömü yerinin anlatımı olarak karşımıza çıkar. Bu motif çok dikkatli bir biçimde incelendiğinde; iki noktanın diğer bir tanesinden farklı işlenmiş olduğu görülecektir. Zaten bölge dikkatle incelemeye alındığında “Üç Çingene Mezarı”nda olduğu gibi üç mezar veya üç yığıntı ya da üç çukur alan kendiliğinden görülecektir.

Burada bir hususa dikkat çekelim; bu üç nokta mutlak mezar ifadesi olmayıp, üç tane ahlat veya ardıç gibi uzun ömürlü ağacı ya da üç adet küçük tepecik/çukur gibi bir oluşumu işaret ediyor olabilir. Yani kısacası; çevrede (müselles) üçgen bir oluşum aranacak ve bunların içinde gerçek olan bulunmaya çalışılacaktır.



Çoban define işareti:


Semboller dünyasının bir ögesi olarak çoban; Sevgi yüklü, yumuşak huylu ve gezdiği yerleri dikkatle takip eden, uyanık ve sürüsüne şefkatle muamelede bulunan.”koruyan” bir imajın insanıdır. Sırtında heybesi ve elindeki asası (değnek) ile kendisine teslim edilen emanetin/sürünün mutlak anlamda koruyuculuğunu yapmaktadır.



Definecilik ya da geçmiş zamanların saklama mantığı penceresinden bakılınca çoban motifinde iki ana özellik bulunacaktır. Bunların birincisi çobanın asası, diğeri ise onun sırtındaki heybesidir.



Bu iki ana unsurdan anlaşılacaktır ki çobanın heybesi gömü, asası ise yön ve mesafe verecek olan figürlerdir. Bununla beraber; bazen de sürüsünü gütmekte olan heybeli/heybesiz bir çoban motifi, elindeki asasıyla baktığı noktalarda bir veya birkaç koyunu korumaktadır. Bu bakımdan çobanın baktığı, yöneldiği ya da asası ile işaretlediği yön önemlidir.



Defineciler için arazi keşif yöntemleri.



Bir defineci define arayacağı bölgeye geldiğinde eğer harita veya işaret yoksa yapmamız gereken araziyi şöyle bir kolaçan etmektir. keşif sırasında herhangi bir işarete veya yaşam izlerine raslamadıysanız doğru bölgede araştırma yapıp yapmadığınızı iyice düşünüp gözden geçirmeniz gerekir. eğer elinizde bölgeye ait belge veya duyum varsa bölgedeki işaretlerin başka birileri tarafından kırılıp yok etme ihtimali mutlaka vardır.



Araştırma yapılan bölgede dikkat etmeniz gereken en önemli unsurlardan bitanesi bölgenin insan yaşamına uygun olup olmadığına karar vermelisiniz. dere, ırmak, su kuyusu olan yerlerde yaşam olma ihtimali yüksektir. bölgede bulunan antik yapılar, kiliseler değirmenler defineciler için en önemli noktalardır. yaşam alanlarına yakın doğu tarafta bölgenin nekropolü vardır. akarsu, pnar olan yerlerde değirmen, ona yakın yerlerdede kilise olur. buralar definecilerin vazgeçilmezi halindedir, dikkatli bir yüzey araştırmasıyla emareye rahatca ulaşılabilinir...

Daha yeni Daha eski